niedziela, 23 listopada 2014

Gościszewo - Darz Bór

Przedstawiam piwo Gościszewo Darz Bór.



Zawartość ekstraktu: 14,0% wag.

Zawartość alkoholu: 6,0% obj.

Kolor: bursztynowy, opalizujący.

Zapach: wyraźnie słodowy charakteryzujący się wyrazistymi nutami wędzonymi i lekkimi karmelowymi.

Smak: wyraźnie słodowy, dość słodki, przyjemnie wędzony, dość wyraźne także nuty karmelowe.

Piana: kremowa, wysoka, dość gęsta, drobno pęcherzykowa, lekko się rozrzedza, średni czas opadania.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 3 miesiące.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Browar Gościszewo
 

Podsumowanie:

W ostatnim okresie w Browarze Gościszewo nastąpiły dość duże zmiany, które niosły za sobą zmianę etykietowania oraz wprowadzenie nowych piw. Jednym z takich piw jest Darz Bór, czyli gościszewska interpretacja mocnego wędzonego lagera. Darz Bór, to jak wiemy, tradycyjne powitanie leśników i myśliwych. Powiem szczerze, jako miłośnik piw wędzonych, od momentu jego zapowiedzi, bardzo czekałem na nie i nie zawiodłem się. Piwo, po przelaniu do szklanicy bardzo ładnie się prezentuje. Piękna bursztynowa barwa świetnie się komponuje się z bujną i dość długotrwała czapą piany. Od momentu otwarcia butelki, od razu do naszych nozdrzy dochodzi bardzo przyjemny wędzony aromat, spod którego dochodzą także nuty karmelowe. Wszystko to przyjemnie ze sobą współgra. W smaku słodowość gra główną rolę, a jest to sztuka, gdzie drugoplanowych ról nie ma. Genialne nuty wędzone i akompaniujące im nuty karmelowe, tworzą naprawdę piękny spektakl, jak to mawia Dariusz Szpakowski. Piwo, mimo faktu iż dość słodkie, to za sprawą tych właśnie wędzonych elementów, smakuje wybornie. Wysycone jest dość wysoko. Pije się ze smakiem i po zakończeniu degustacji jednego, ma się ochotę na kolejne. Butelkę piwa, jak wspominałem powyżej, zdobią nowe etykiety. Są po prostu mistrzostwem świata. Genialna kolorystyka, stylizacja i super kreska, jakby to powiedział klasyk. Do pełni szczęścia, na kontrze brakuje szczegółowego składu, ale zmiana etykietowania na Wielki Plus. Konkludując, piwo bardzo udane. Ja jestem na tak. Owa butelka była którąś z kolei którą wypiłem i mam jeszcze ochotę na kolejne.

Moja ocena: 
Kolor: - 9
Piana: - 8
Zapach: - 8
Smak: - 8
Etykieta: - 10
Warka: 23.01.2015

Ocena końcowa: 8,22/10

1 komentarz: