wtorek, 8 października 2013

Brackie Mastne

Przedstawiam piwo Brackie Mastne.
 


Zawartość ekstraktu: 13,0%.

Zawartość alkoholu: 5,8% obj.

Kolor: bursztynowo-miedziany, klarowny.

Zapach: wyraźnie karmelowy, w tle delikatne nutki owoców tropikalnych.

Smak: wyraźnie karmelowy, wyczuwalne nuty owocowe oraz metaliczne, na finiszu delikatna goryczka.

Piana: kremowa, dość wysoka, średnio gęsta, dość szybko opada.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 9 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Bracki Browar Zamkowy


Podsumowanie:

Parę dni temu, po raz pierwszy w życiu, spotkałem się z piwem Brackim Mastnym z Brackiego Browaru Zamkowego. Wiele pochlebnych opinii o nim słyszałem w przeszłości i gdy ono ponownie ujrzało światło dzienne postanowiłem, że czym prędzej je zakupię i skosztuję. Piwo ma przyjemną barwę i jest klarowne. Piana nawet może się podobać, jakkolwiek zbyt długo nie cieszy oczu piwosza. W zapachu króluje karmelowość, gdzieniegdzie przeplatana delikatną owocowością. Ja sam wyczułem delikatne nutki papai. W smaku także rządzi karmel, skontrowana w tle delikatna, ale wyraźną metalicznością. W tle wyczuwalne także delikatne owocki. Na finiszu spotykamy się z delikatną bardzo goryczką, która całkiem przyjemnie, choć lekko, przykrywa nutki metaliczne. Piwo jest dość mocno wysycone i jest także dość cierpkie. Piwo wlane jest w butelkę, którą, moim zdaniem, ozdabiają genialne graficznie, stylistycznie i kolorystycznie etykiety. Forma i wykonanie naprawdę przednie. Konkludując moje wynurzenia, no trudno mi jest porównać to piwo z tym sprzed kilku lat i dlatego też ciężko mi jest podzielić zachwyty moich znajomych nad tym piwem, które w ciągu ostatnich dwóch lat słyszałem. Ja je wypiłem i z beczki i z butelki i mnie nie porwało. Wierzę moim znajomym, że warka sprzed tych dwóch lat była smaczniejsza, a może po prostu przez te ostatnie dwa lata pojawiło się tyle zacnych nowych piw, że te już troszkę ginie w tłumie i nie zachwyca tak mocno przy obecnej konkurencji.

Moja ocena: 
Kolor: - 9
Piana: - 5
Zapach: - 6
Smak: - 6
Etykieta: - 10

Ocena całościowa: 6,45/10

2 komentarze:

  1. Bardzo dobre piwko moim zdanie, ciekawy, głęboki smak. Czasem Lubemu kupuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Adelko, cieszy mnie fakt, że Tobie i Twojemu lubemu smakuje. Zachęcam też do dalszego odkrywania piwnych smaków :)

      Usuń