wtorek, 22 stycznia 2013

Czarnków - Grudniowe (piwo ciemne na miodzie wrzosowym)

Przedstawiam piwo Grudniowe (piwo ciemne na miodzie wrzosowym).



Zawartość ekstraktu: 14,1%.

Zawartość alkoholu: 5,6% obj.

Kolor: miedziano-rubinowy, klarowny.

Zapach: delikatne nuty miodowe i słodowe oraz warzywne.

Smak: słodki, miodowy, delikatna słodowość oraz tępa goryczka na finiszu.

Piana: kremowo-żółta, bardzo niska, bardzo szybko opada.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: brak danych.

Opakowanie: butelka 0,75l, (brak info o zwrotności).

Producent: Browar Czarnków


Podsumowanie:

Jak większość moich znajomych wie, ja sam bardzo lubię piwa z dodatkiem miodu, więc na świąteczne piwo z Czarnkowa ostrzyłem sobie mocno zęby. Niepotrzebnie niestety, gdyż Grudniowe bo o nim mowa, bardzo, ale to bardzo mnie zawiódł. Ale szczegóły. Barwa miodu miedziano-rubinowa. Piana bardzo niska i szybko znikająca. Trzeba mieć naprawdę refleks żaby, by ją zobaczyć. W zapachu dominują delikatne nuty miodowe i jeszcze delikatniejsze słodowe oraz niestety warzywka. Hmm, te ostatnie mnie zaskoczyły, gdyż nie oczekiwałem piwa warzywno-miodowego. Smak też bardzo, ale to bardzo średni. Mamy tu nuty miód, coś słodowego i wyraźną tępą goryczkę na finiszu. Ogólnie rzecz biorąc średnio smakowite, a do tego straszliwie mocno wysycone, szczypie mocno w język. Jedyną cechą tego piwa, która naprawdę mnie ujęła, to opakowanie. Bardzo ładna butelka z krachlą i bardzo sympatyczną etykietą, która graficznie mi się bardzo podoba. Jedynie co bym zmienił to jej kolorystykę, ozywił ją troszkę, nadał tego radosnego świątecznego tonu. Konkludując, piwo bardzo mnie zawiodło, a może to moje oczekiwania były zbyt duże, a może po prostu trafiło mi się wadliwe piwo. Hmm, tak czy siak, nie będę czekał na następny grudzień, by się przekonać, czy za rok będzie lepiej.

Moja ocena: 
Kolor: - 8
Piana: - 2
Zapach: - 4
Smak: - 4
Etykieta: - 8

Ocena całościowa: 4,45/10

Cena: 14,00 PLN [PUNKT FIRMOWY (L.ECLERC) - Gdsańsk-Przymorze]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz