czwartek, 4 października 2012

Pivovaria - Pszeniczne

Przedstawiam piwo Pivovaria Pszeniczne



Zawartość ekstraktu: 12,5% wag.


Zawartość alkoholu: 5,1% obj.

Kolor: złoto-miedziany, mętny.

Zapach: wyrazisty, drożdżowo-bananowy, delikatne nutki goździkowe.

Smak: głównie nuty bananowe, wyczuwalne także goździki i nutki drożdżowe, piwo jest lekko kwaskowe, ale w tle wyczuć można delikatne nutki słodkawe oraz delikatny alkohol.

Piana: biała, średnio wysoka, dość gęsta, mocno pęcherzykowa, dość szybko opada do trzycentymetrowego kożuszka.

Pasteryzacja: nie.

Termin przydatności do spożycia: około 4 tygodni.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Mini Browar Radom - Pivovaria


Podsumowanie:

Dzisiaj postanowiłem opisać moje odczucia związane z piwem, które może nie jest tak szeroko dostępne, jak piwa z innych browarów, jakkolwiek, można je dostać w kilku specjalistycznych sklepach na terenie naszego kraju. Rzecz dotyczyć będzie piwa Pszenicznego z Mini Browaru Radom Pivovaria. Pszeniczne ma bardzo ładną barwę, jest bardzo przyjemnie mętne. Piana piwa jest także przyjemna w odbiorze, jakkolwiek według mnie, trochę za szybko opada. Zapach bardzo wyrazisty, po otwarciu butelki rozchodzi się po całym pomieszczeniu. Jest bardzo przyjemny. Mnie nawet urzekł. Smak tak samo ciekawy bardzo, w którym rządzą głównie banany, które to uzupełniane są pojawiającymi się nutami drożdżowymi i goździkowymi. Lekka kwaskowość piwa miesza się z bardzo lekką słodkością, a wszystko zakańcza lekki alkohol. Mi piwo bardzo zasmakowało. Piwo jest średnio wysycone i jest treściwe. Butelkę zdobi niezbyt wyszukana, ale bogata w treść etykieta. Jest ok, choć bez jakiś fajerwerków. Konkludując, bardzo dobre piwo pszeniczne, mi zasmakowało, szkoda tylko, że nie jest dostępne w żadnym sklepie tu w Trójmieście.

Moja ocena: 
Kolor: - 10
Piana: - 7
Zapach: - 9
Smak: - 8
Etykieta: - 6

Ocena końcowa: 8,42/10

Cena: 5,99 PLN [BUFET - Poznań]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz