niedziela, 22 lipca 2012

PINTA - A'la Grodziskie

Przedstawiam piwo PINTA A'la Grodziskie.



Zawartość ekstraktu: 7,8%.

Zawartość alkoholu: 2,6% obj.

Kolor: blado-żółty, mętny.

Zapach: słodowy, lekko wędzony, leciutkie nutki owocowe.

Smak: słodowy, podwędzany, w tle delikatna goryczka.

Piana: biała, średnio wysoka, średnio gęsta, dość szybko opada.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 6 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Browar Na Jurze dla PINTA



Podsumowanie:

Szczerze mówiąc, dopiero dziś skusiłem się na spróbowanie A'la Grodziskiego. Zawsze zniechęcał mnie do spróbowania ekstrakt tego piwa. Zawsze wydawało mi się, że będzie to rozwodniona woda piwa. Jakże bardzo się myliłem. Przepraszam za to sam siebie i wszystkich smakoszy tego piwa. Piwo ma ładną, jaśniutką, mętną barwę. Piana nie jest za wysoka, ale przyznam się szczerze, że oczekiwałem czegoś skromniejszego i miło się zaskoczyłem. W zapachu dominuje lekka wędzoność przeplatana słodowymi akcentami. Mi nawet ten zapach przypadł do gustu, mimo, że za wędzonkami nie przepadam. Tu wędzoność nie jest nachalna. Smak, podobnie, jak zapach, z głównymi nutami lekkiej wędzoności oraz delikatnej goryczki w tle. Przyjemnie się to wszystko komponuje i bardzo orzeźwia i smakuje oczywiście. Piwo, jak na swój niski ekstrakt, zaskakuje treściwością. Wysycone moim skromnym zdaniem jest za słabo. Etykieta zdobiąca butelkę A'la Grodziskiego, jak to w innych piw spod znaku PINTY, w znanej nam już tonacji, z najważniejszymi danymi. Ogólnie podoba się. Konkludując, jestem bardzo mile zaskoczony tym piwkiem i na pewno jeszcze nie raz po nie sięgnę.

Moja ocena: 
Kolor: - 10
Piana: - 7
Zapach: - 8
Smak: - 8
Etykieta: - 9

Ocena końcowa: 8,19/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz