niedziela, 25 lutego 2024

IV Warmińskie Bitwy Piwne w Browarze Warmia - eleminacje część 3 - Fruit Sour Ale

W przedostatni czwartek lutego, dokłądnie 22 lutego, miało miejsce trzecie spotkanie IV edycji Warmińskich Bitew Piwnych. Tym razem w gościnnych progach Browaru Warmia gościliśmy kolejnych czterech piwowarów domowych, w osobach Michała Podralskiego z Łukty oraz trzech olsztyniaków Piotra Kamienieckiego, Jerzego Nowickiego i Łukasza Derdziaka. Orężem piwowarów, podczas tejże bitwy były piwa w stylu Fruit Sour Ale, lub jak kto woli, owocowe kwaśne piwo górnej fermentacji. 
 
Łukasz Derdziak, Jerzy Nowicki, Piotr Kamieniecki i Michał Podralski
 
Bitwę, tak jak miesiąc temu, poprowaziłem ja, ale tym razem, wspomagał mnie mój piwny kamrat, Bogdan Sadowski, znany w piwnym świecie jako Bocian. 
 
 
Jako, że tego dnia byłem współprowadzącym to spotkanie, więc rolę fotografa przejął inny mój piwny ziom, czyli Kamil Mordasewicz, dzięki któremu możecie podziwiać kadry bitewne. Dzięki Kamil!
 
Wszyscy piwowarzy przygotowali swoje piwa w oparciu o czerwone owoce, więc piwa były dość podobne do siebie w odbiorze, jakkolwiek wszystkie prezentowały wysoki kunszt piwowarski, co ucieszyło mnie, jak i zebranych gości, których jak miesiąc temu, było bardzo wielu. Cieszy ta fekwencja podczas bitew piwnych. Oznacza to, że impreza przyjęła się w lokalnym piwnym kalendarzu. Dość powiedzieć, że w sumie oddano 81 kuponów do głosowania, a że można głosować na dwa piwa, więc głosów było dwa razy więcej. Ja sam zagłosowałem na piwa numer 1 i 3. Moim zdaniem wśród czterech dobrych, były one najlepsze. 
 
A jak na koniec kształtowały się wyniki? Otóż tak. Czwarte miejsce za piwo numer 2 z liczbą głosów 26 zajął Łukasz Derdziak. 
 
 
Trzeci był, wraz ze swoim piwem numer 3 i liczbą głosów 28 Piotr Kamieniecki. 
 
 
Do następnej rundy, czyli półfinałów awansowali Michał Podralski i jego piwo numer 4, za które zgarnął 36 głosów. 
 
 
A zwyciężcą bitwy został Jurek Nowicki i piwo numer 1, czyli to które mi najbardziej smakowało, z liczbą głosów 68. Można powiedzić, że trochę zdeklasował konkurentów. Gratulacje! Dla Michała oczywiście także. 
 
 
Poniżej, fotorelacja z ostatniego bitewnego spotkania.
 





 















 
A już za miesiąc, czwarte i ostatnie spotkanie eliminacyjne. Tym razem czwórka piwnych śmiałków, będzie walczyć o prym najlepszego w kategorii ... warzywne ale. Trochę się boję, ale już nie mogę się doczekać i serdecznie zapraszam do Browaru Warmia na te egzotyczne piwa. Wasze zdrowie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz