środa, 23 kwietnia 2014

PINTA - Das IPA

Przedstawiam piwo PINTA Das IPA.



Zawartość ekstraktu: 13,1%.

Zawartość alkoholu: 5,0% obj.

Kolor: złoty, klarowny.

Zapach: słodowo-chmielowy, wyraziste nuty cytrusowe oraz kwiatowe i delikatne anyżowe.

Smak: słodowo-chmielowy, wyraziste nuty cytrusowe, głównie grejpfrutowe, delikatne nutki anyżowe, w tle i na finiszu dość mocna, ale nie zalegająca grejpfrutowa goryczka .

Piana: biała, wysoka, dość gęsta, pęcherzyki ciut większe niż drobne, średni czas opadania, do końca pozostaje półcentymetrowy kożuszek.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 6 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Browar Na Jurze dla PINTA


Podsumowanie:

Po dość długim oczekiwaniu, w Olsztynie pojawiła się w końcu ostatnia nowość z Browaru Pinta, czyli ich niemieckie IPA o nazwie Das IPA. Jak wspomniałem w poprzednim zdaniu jest to GIPA, czyli German India Pale Ale, chmielone tylko niemieckimi odmianami chmielu. Przyznam szczerze, że bardzo mocno czekałem na takie piwo i byłem bardzo ciekaw, jakie to ono jest. Piwo ma złotą barwę i jest bardzo klarowne. Piana dość przyjemna także. Ważne, pozostaje z pijącym do końca. Ogólnie rzecz ujmując w wyglądzie przypomina pilsa troszkę. W zapachu dość intensywne i bardzo przyjemne. Mi feeria aromatów od niemieckich odmian chmielu bardzo się podoba. Zapach jest bardzo rześki. W smaku jest bardzo podobnie. Piwo nie atakuje takimi doznaniami, jak amerykańskie odmiany IPA, jakkolwiek jest dość smakowite. Goryczka także, jak dla mnie bardzo smakowita, taka grejpfrutowa. Wysycone umiarkowanie, jest bardzo rześkie i mocno orzeźwiające. Pełnia niska. Butelka Das IPA ozdobiona jest etykietą, która, hmm, niezbyt mi przypadła do gustu. Jest w pintowym stylu, ale jednak taka troszkę skierowana do miłośników Christiana Vogel'a czy Neila Landrsumm'a, techno-transowo-minimalistyczna, że tak to ujmę. Dla mnie, jest to drugie GIPA, jakie w życiu piłem. Czy mam traktować je jako wzorzec GIPA? Nie wiem do końca, ale Das IPA to bardzo fajne piwo, mocno orzeźwiające, na pełnie wiosny i lato jak ulał. Ja na pewno będę często zakupował i oby weszło do oferty na stałe.

Moja ocena: 
Kolor: - 8
Piana: - 8
Zapach: - 8
Smak: - 8
Etykieta: - 8

Ocena końcowa: 8,00/10

Cena: 8,90 PLN [TOMSON - Olsztyn-Piłsudskiego 54]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz