wtorek, 12 listopada 2013

Książęce - Burgundowe Trzy Słody

Przedstawiam piwo Książęce Burgundowe Trzy Słody.



Zawartość ekstraktu: 13,0%.

Zawartość alkoholu: 5,6% obj.

Kolor: miedziano-rubinowy, klarowny.

Zapach: wyraźnie słodowy, w tle nuty karmelowe i owocowe (dzika róża).

Smak: wyraźnie słodowy, w tle delikatny karmel, delikatna owocowość oraz dość wyraźny alkohol.

Piana: kremowo-beżowa, wysoka, średnio gęsta, dość szybko opada do 1 cm.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 6 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,5l, zwrotna.

Producent: Kompania Piwowarska
 
 
Podsumowanie:

Będąc dziś w Almie i robiąc zakupy (głownie sery, galaretki i przyprawy), natknąłem się na nowe piwo Kompani Piwowarskiej z serii Książęce Tym piwem jest Książęce Burgundowe Trzy Słody. Nazwa troszkę dziwna, no ale nie moja to wina. Piwo ma bardzo ładna barwę i jest klarowne. Piana z początku także cieszy oko, ale bardzo szybko się rozrzedza i znika do centymetrowego kożuszka. W zapachu dominują aromaty słodowe, delikatny karmel oraz owocowość, jak domniemam z owoców dzikiej róży. W smaku także wyraźnie słodowe. W tle wyczuć można karmel, owoc dzikiej róży i niestety dość wyraźne nuty alkoholowe. Dość mocne, aczkolwiek niezbyt długo zalegające. Na finiszu wyczuwalna minimalna goryczka. Wysycone dość mocno. Butelkę ozdabiają, znane nam stylistycznie z poprzednich piw, etykiety. Wszystko byłoby nawet ładne, gdyby nie 'oczouderzające' żółte wstęgi z napisami 'NOWOŚĆ' oraz 'UWARZONE z DZIKĄ RÓŻĄ'. Zupełnie nie wiem po co te wstawki. Bardzo psują odbiór moim zdaniem. Konkludując, troszkę się zawiodłem szczerze mówiąc. Dla mnie po pszenicznym lagerze, najsłabsze piwo z serii, a może po prostu ja zbyt wiele oczekiwałem, hmm?

Moja ocena: 
Kolor: - 9
Piana: - 6
Zapach: - 6
Smak: - 5
Etykieta: - 7

Ocena całościowa: 6,19/10
 
Cena: 3,35 PLN [ALMA - Olsztyn-Centrum Aura] 

3 komentarze:

  1. Ja się jakoś nie mogę zmusić do pochylenia nad książęcym. Jakoś nie nabrałem zaufania do tego browaru. Może to błąd?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem tak, czasami nawet piwa koncernowe mnie intrygują i z każdą nowością z serii Książęce tak właśnie jest :)

      Usuń
  2. Ja jestem wielkim fanem Książęcego, można się w nim naprawdę rozsmakować. Szkoda, że w mojej mieścinie ciężko dostać je w pubach

    OdpowiedzUsuń