Gdańsk na polskiej piwnej sceny od pewnego czasu znaczy bardzo dużo i zajmuje jedno z czołowych miejsc. Wiele faktów o tym świadczy, między innymi: 3 browary w centrum miasta, w niedalekiej odległości od siebie; zagłębie lokali piwnych, w tym słynny 'Straganiarski Trójkąt'; znane już w całej Polsce PiwoWAR Battles, Chmielaton, ogólnopolskie premiery piw rzemieślniczych, Wolnościowe Piwo i wiele innych.
Ale Gdańskowi to nie wystarcza. Miasto to, cały czas się rozwija pod względem piwnym. Jednym z przykładów tego rozwoju jest nowa inicjatywa piwna, pomysłu Wojtka Szlosowskiego, menadżera gdańskiego lokalu Degustatornia Multitap, która to została nazwana ... Chmielogród.
Wojtek do projektu, jako głównego swojego partnera, zaprosił ekipę Browaru Piwna. Po przedstawieniu swojej idei, właściciele browaru stwierdzili, bez zająknięcie 'Wchodzimy w to!'. Tak właśnie powstała nowa gdańska piwna inicjatywa, czyli Chmielogród.
Co to jest ten Chmielogród? Myślę, że najlepiej to wyjaśni jedna z zaangażowanych w projekt osób, czyli piwowar Browaru Piwna Wojtek Piasecki-Wieliczko.
Chmielogród, jak można było zauważyć, a właściwie wysłuchać, to odwieczna walka dobra ze złem, która w obecnym gdańskim wymiarze, przyjmuje postać piwno-pokojową.
Wiemy już, że w Browarze Piwna, co miesiąc będzie warzone nowe piwo, którego charakterystyczną cechą będzie to, że będzie chmielony, jak to Wojtek określił nowowfalowymi chmielami. W jednym miesiącu będzie to piwo jasne, a następnym ciemne. Piwa jasne będą miały swoją premierę w Browarze Piwna, a ciemne w Degustatorni.
Inicjatywę Chmielogrodu będzie wspierała kampania informacyjno-promocyjna na dedykowanym profilu na Facebook oraz dedykowana strona internetowa.
Jak można było usłyszeć na filmie, do każdego z piw powstaną specjalne etykiety oraz podstawki pod piwo. Uczestnicy wydarzeń Chmielogrodu będą mieli okazje głosować na najlepsze piwo, które będzie ogłaszane podczas finału imprezy. Impreza otwarta jest dla wszystkich. Co więcej, jak wszystko pójdzie po myśli organizatorów, beczki z piwem, będą także dostępne w zaprzyjaźnionych polskich wielokranach.
W projekt, oprócz Wojtka Szlosowskiego i ekipy Browaru Piwna, zaangażowanych jest jeszcze kilka osób, oto one:
- Przemysław Rudź - jest on odpowiedzialny za wszystkie chmielogrodowe historie, a także teksty, które pojawiać się będą na dedykowanych do każdego z piw etykietach oraz podstawkach piwnych. Przemek znany jest wam między innymi jako autor muzyki elektronicznej, którą ja wykorzystuję w swoich filmikach,
- Łukasz Obłażecz - to człowiek, który odpowiada za stronę graficzną projektu, między innymi za postaci, które będą związane z każdym z kolejnych piw,
- Paweł Trella - odpowiadający za filmową stronę projektu,
- Bartosz Nowak - autor bloga Małe Piwko, który będzie współodpowiedzalny za patronat medialny nad inicjatywą,
- no i ja, który, tak samo jak Bartek, będzie na blogu relacjonował wszystkie wydarzenia związane z projektem.
Jak można zauważyć, zapowiada się to ciekawie. Ja ze swojej strony mocno kibicuję przedsięwzięciu i zapraszam wszystkich gdańskich, trójmiejskich i ogólnopolskich smakoszy dobrego piwa do udziału w tymże ciekawym przedsięwzięciu. Myślę, że nikt nie będzie zawiedziony. Pierwsze spotkanie, jak to powiedział Wojtek, już 12 września, o godzinie 20.00 w Browarze Piwna. Serdecznie zapraszam!
To jednak jeszcze nie koniec wpisu. Poniżej krótka fotorelacja z warzenia American Pale Ale, które odbyło się w środę 13 sierpnia w Browarze Piwna. Zaangażowane osoby w projekt, brały czynny udział w warzeniu, między innymi odmierzały chmiel, chmielili na goryczkę (Iunga - 460g) i na aromat (Citra i Simcoe - 2 x 500g; na zimno poszło także 2 x 500g), pomagali przy opróżnianiu kadzi filtracyjnej z młóta i tym podobne. Bardzo fajnie się działo. Wszystko nadzorował oczywiście piwowar Wojtek.
Wiemy już, że w Browarze Piwna, co miesiąc będzie warzone nowe piwo, którego charakterystyczną cechą będzie to, że będzie chmielony, jak to Wojtek określił nowowfalowymi chmielami. W jednym miesiącu będzie to piwo jasne, a następnym ciemne. Piwa jasne będą miały swoją premierę w Browarze Piwna, a ciemne w Degustatorni.
Inicjatywę Chmielogrodu będzie wspierała kampania informacyjno-promocyjna na dedykowanym profilu na Facebook oraz dedykowana strona internetowa.
Jak można było usłyszeć na filmie, do każdego z piw powstaną specjalne etykiety oraz podstawki pod piwo. Uczestnicy wydarzeń Chmielogrodu będą mieli okazje głosować na najlepsze piwo, które będzie ogłaszane podczas finału imprezy. Impreza otwarta jest dla wszystkich. Co więcej, jak wszystko pójdzie po myśli organizatorów, beczki z piwem, będą także dostępne w zaprzyjaźnionych polskich wielokranach.
W projekt, oprócz Wojtka Szlosowskiego i ekipy Browaru Piwna, zaangażowanych jest jeszcze kilka osób, oto one:
- Przemysław Rudź - jest on odpowiedzialny za wszystkie chmielogrodowe historie, a także teksty, które pojawiać się będą na dedykowanych do każdego z piw etykietach oraz podstawkach piwnych. Przemek znany jest wam między innymi jako autor muzyki elektronicznej, którą ja wykorzystuję w swoich filmikach,
- Łukasz Obłażecz - to człowiek, który odpowiada za stronę graficzną projektu, między innymi za postaci, które będą związane z każdym z kolejnych piw,
- Paweł Trella - odpowiadający za filmową stronę projektu,
- Bartosz Nowak - autor bloga Małe Piwko, który będzie współodpowiedzalny za patronat medialny nad inicjatywą,
- no i ja, który, tak samo jak Bartek, będzie na blogu relacjonował wszystkie wydarzenia związane z projektem.
Jak można zauważyć, zapowiada się to ciekawie. Ja ze swojej strony mocno kibicuję przedsięwzięciu i zapraszam wszystkich gdańskich, trójmiejskich i ogólnopolskich smakoszy dobrego piwa do udziału w tymże ciekawym przedsięwzięciu. Myślę, że nikt nie będzie zawiedziony. Pierwsze spotkanie, jak to powiedział Wojtek, już 12 września, o godzinie 20.00 w Browarze Piwna. Serdecznie zapraszam!
To jednak jeszcze nie koniec wpisu. Poniżej krótka fotorelacja z warzenia American Pale Ale, które odbyło się w środę 13 sierpnia w Browarze Piwna. Zaangażowane osoby w projekt, brały czynny udział w warzeniu, między innymi odmierzały chmiel, chmielili na goryczkę (Iunga - 460g) i na aromat (Citra i Simcoe - 2 x 500g; na zimno poszło także 2 x 500g), pomagali przy opróżnianiu kadzi filtracyjnej z młóta i tym podobne. Bardzo fajnie się działo. Wszystko nadzorował oczywiście piwowar Wojtek.
Łukasz Obłażewicz, Bartosz Nowak, ja, Wojtek Piasecki-Wieliczko, Przemysław Rudź, Wojtek Szlosowski
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz