poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Rebel - Lager Miodowy

Przedstawiam piwo Rebel Lager Miodowy.



Zawartość ekstraktu: 14,1%.

Zawartość alkoholu: 6,0% obj.

Kolor: złoty, delikatnie mętny.

Zapach: słodowy z delikatnymi nutkami miodowymi i landrynkowymi.

Smak: słodowy, w tle delikatne nutki miodowe.

Piana: biała, niezbyt wysoka, średnio gęsta, bardzo szybko się rozrzedza i momentalnie opada do zera.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 6 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,5l, brak info o zwrotności.

Producent: Browar Cornelius (Sulimar Sp. z o.o.)

 
Podsumowanie:

W dzisiejszym wpisie zapraszam na kolejne spotkanie z piwem spod znaku Rebel. Będzie to prawdziwy bunt wobec tego, co oferują nam inne małe i średnie browary, a tym zbuntowanym piwem będzie Lager Miodowy. Wiadomo nie od dziś, że ja sam uwielbiam miód i piwa miodowe też. Piwo ma bardzo ładną złotą barwę i jest delikatnie mętne. Takie powinno być. Podoba mi się. Piana, hmmm, to najsłabszy punkt tego piwa. Z początku dość ładna, momentalnie zaczyna się rozrzedzać i znikać ze szklanki. Zapach byłby przyjemny, gdyż nuty słodowe są poprzeplatane delikatnymi nutkami miodowymi, jakkolwiek występujące tu także aromaty landrynkowe troszkę burzą całokształt zapachu. W smaku całkiem przyjemne, wyraźnie słodowe z delikatnym miodem w tle. Pije się dość przyjemnie. Wysycone jest bardzo, bardzo mocno, dla mnie za mocno. Etykieta, tak samo, jak w przypadku Bohemia Pilsner, w podobnym klimacie. Czeską flagę zastąpiła polska (z tego wynika, że lager miodowy to polski styl), a szyszki chmielu zastąpione barcią i pszczółkami. Kolor tła pomarańczowy, bardziej by mi pasował żółto-brązowy. Znowu mamy chwytliwy tekst: 'warzone w dolnej fermentacji', a na kontrze postać Wielkiego Mistrza. Ogólnie rzecz biorąc piwo było by całkiem całkiem, gdyby nie 'landrynki' w zapachu, zbyt mocne wysycenie i bardzo kiepska piana.

Moja ocena: 
Kolor: - 9
Piana: - 3
Zapach: - 6
Smak: - 7
Etykieta: - 6

Ocena końcowa: 6,32/10

Cena: 3,99 PLN [TESCO - Gdynia-Witomino]

3 komentarze:

  1. Ja też zakupiłem 4 sztuki Rebela, za kilka dni rozpoczynam cykl. Nie oczekuję jednak odkryć nic nowego w tych piwach.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nic nowego nie odkryjesz mój drogi kolego :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Piłem, uważam że jedno z lepszych piw jak dla mnie.

    OdpowiedzUsuń