czwartek, 20 grudnia 2012

Książęce - Korzenne Aromatyczne

Przedstawiam piwo Książęce Korzenne Aromatyczne.



Zawartość ekstraktu: 13,5%.

Zawartość alkoholu: 5,0% obj.

Kolor: ciemnozłoty, opalizujący.

Zapach: niezbyt intensywny, mocne nuty goździkowe, imbirowe oraz cynamonowe, delikatne nuty owocowe.

Smak: mocne nuty imbirowe i goździkowe, lekkie nuty cynamonowe, w tle nuty słodowe oraz miodowe.

Piana: biała, wysoka, gęsta, drobno pęcherzykowa, średni czas opadania.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 6 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,5l, zwrotna.

Producent: Kompania Piwowarska (browar w Tychach)




Podsumowanie:

Jako, że zima w Polsce już w pełni, wielkimi krokami zbliżają się Święta Bożego Narodzenia, dziś u mnie na blogu kolejne zimowe piwo. Tym piwem jest Książęce Korzenne Aromatyczne. Piwo te dostałem w prezencie od mojej ulubionej PR Consultant z agencji kosultingowej RC2, czyli od Marleny Żukowskiej (dziękuję Ci bardzo; prezent przedstawia zdjęcie pierwsze). Piwo te także zakupiłem w limitowanym czteropaku marki Książęce, podczas ogólnopolskiej akcji promocyjnej tejże marki. Tak, dałem się namówić przez studentów, ambasadorów marki. Książęce Korzenne Aromatyczne wyprodukowane w wersji limitowanej, o czym świadczy czerwona wstążka na głównej etykiecie. Jak limitowana jest ta wersja, wybaczcie, ale nie wiem. Czas więc zająć się tym limitowanym piwem. Piwo, jak na swój ekstrakt ma bardzo ładną barwę. Tu, od razu muszę nadmienić, że od piw zimowych oczekuję troszkę większej ekstraktywności, ale w przypadku opisywanego piwa, nie uznaję tego za wadę. Piana także może się podobać, jest dość obfita i dość długo utrzymuje się w szkle. Zapach jest przyjemny, choć niezbyt intensywny. Główne role w nim graja przyprawy, takie jak imbir, goździki oraz cynamon. W smaku jest podobnie, ale tu dodatkowo możemy wyczuć nuty słodowe i miód, które to pojawiają się w tle. Mi, osobiście, piwo smakuje, mimo faktu, że nie jest zbyt pełne. Wysycone jest na średnim poziomie. Butelkę piwa, jak inne z serii, ozdabiają bardzo gustowne i eleganckie etykiety. Najważniejsze informacje są zawarte. Podoba mi się bardzo. Jedyne, czego mi brak, to dedykowanego szkła. Do poprzednich piw z serii takowe były przygotowane i tu wydaje mi się, że powinna byc zachowana jakaś kontynuacja. No cóż, piwo nalałem do pokala od Ciemnego Łagodnego. Według mnie, najbardziej pasował. Ogólnie rzecz ujmując, jestem bardzo miło zaskoczony tym piwem i jeszcze nie raz do niego wrócę, aż do wyczerpania się limitu.

Moja ocena: 
Kolor: - 8
Piana: - 9
Zapach: - 7
Smak: - 7
Etykieta: - 10

Ocena całościowa: 7,58/10

2 komentarze:

  1. ja mam podobne odczucia. Piwo jest dobre, korzenne, naturalne, tylko tego szkła brakuje...

    OdpowiedzUsuń