poniedziałek, 9 stycznia 2012

Amber - Koźlak

Przedstawiam piwo Amber Koźlak.



Zawartość ekstraktu: 15,1% wag.

Zawartość alkoholu: 6,5% obj.

Kolor: miedziano-burgundowy, klarowny.

Zapach: delikatny, słodowy, lekko palony,wyraźne nuty karmelowe .

Smak: słodowy, lekko palony, wyczuwalne nuty karmelowe, w tle dość wyraźna i przyjemna goryczka i bardzo delikatny alkohol.

Piana: kremowo-beżowa, gęsta, wysoka, średnio pęcherzykowa, wolno opada, zostawia miłe bardzo delikatne osady.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 6 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,5l, bezzwrotna.

Producent: Browar Amber



Podsumowanie:

Jako, że mam ostatnio fazę na koźlaki, postanowiłem powrócić do smaku, którego dawno nie piłem, czyli do Koźlaka od Ambera. Piwo to ma piękną barwę, naprawdę bardzo piękną pianę, delikatny i intrygujący zapach oraz przyjemny smak. Wysycone jest na bardzo optymalnym poziomie. Moim skromnym zdaniem to chyba najlepsze piwo amberowe, naprawdę, z wielką przyjemnością wróciłem do niego. Piwo na taka właśnie porę roku jak teraz. Koźlak zostawia cudowny posmak koźlakowy na podniebieniu przez bardzo długi czas, naprawdę bardzo przyjemna nuta. Koźlak od Ambera dodatkowo jest wlany w przepiękną butelkę, okraszoną wytłoczką zamiast etykiet. Dało to naprawdę przyjemny efekt. Konkludując, Koźlak od Ambera to naprawdę udane piwo i cały czas od wielu lat trzyma poziom. Polecam każdemu spróbować i zasmakować się w nim.

Moja ocena: 
Kolor: - 9
Piana: - 9
Zapach: - 9
Smak: - 10
Etykieta (wytłoczka): - 10

Ocena całościowa: 9,35/10

1 komentarz:

  1. Piszę komentarz w tym miejscu, bo aż żal, że Koźlak nie budzi zainteresowania tudzież emocji i brak komentarzy na jego temat. Zgadzam się z Tobą w ocenie piw z Bielkówka, Koźlak, Pszeniczne, Żywe czy Johanes są klasykami w sowim gatunku. Ja wrzucam krótkie opinie na twittera https://twitter.com/piwermania

    OdpowiedzUsuń