środa, 16 listopada 2011

Tatra - Grzaniec

Przedstawiam piwo Tatra Grzaniec.



Zawartość ekstraktu: 16,0%.

Zawartość alkoholu: 5,8% obj.

Kolor: złoto-bursztynowy, klarowny.

Zapach: słodowy z mocnymi nutami korzennymi, biszkoptowymi, wyczuwalne nuty biszkoptowe i cytrusowe.

Smak: słodkawy i lekko kwaskowaty, nuty korzenne dość mocno odczuwalne, a także nuty goździkowe i biszkoptowe.

Piana: kremowa, średnio wysoka, średnio pęcherzykowa, dość szybko opada, zostawia przyjemne osady.

Pasteryzacja: tak.

Termin przydatności do spożycia: 6 miesięcy.

Opakowanie: butelka 0,5l, zwrotna, puszka 0,5l.

Producent: Browar Warka (Grupa Żywiec SA)



Podsumowanie:

Po namowie znajomych, chwyciłem w sklepie, czego dawno nie robiłem, piwo koncernowe. Namówiono mnie na Tatrę Grzaniec, edycję limitowaną, czytaj sezonową. Więc kupiłem tę Tatrę i podgrzałem do 70C tak jak nakazuje instrukcja na etykiecie butelki i na puszcze i tak: kolor bardzo ładny, piana, jak na grzane gorące piwo też całkiem przyjemna, zapach nawet przyjemny, ale jak informuje etykieta, głównie za zasługą sztucznych aromatów, to samo tyczy się smaku. Jest to zwykłe piwo koncernowe wzbogacone sztucznymi związkami, by klientom dać wrażenie, że piją tradycyjne piwo grzane, a niestety tak nie jest. Goździków i przypraw korzennych naturalnych tu nie znajdziemy. Etykieta Tatry Grzaniec, to zwykła etykieta tatrowa, czysto koncernowa, bez fajerwerków, z instrukcją, jak przygotować piwo grzane. Więc na koniec konkluzja ode mnie: zwykły koncerniak, tyle że smakowy.

Moja ocena: 
Kolor: - 8
Piana: - 7
Zapach: - 6
Smak: - 4
Etykieta: - 5

Ocena całościowa: 5,81/10

Cena: 3,59 PLN (butelka), 4,19 PLN (puszka) [Lewiatan - Sopot, ul. Monte Cassino]

3 komentarze:

  1. Pozwolę sobie uzupełnić Pana artykuł:
    - Zawartość ekstraktu to 16%
    - Piwo dostępne jest w butelce zwrotnej 500 ml i puszce 500 ml
    - wszystkie składniki (poza kwaskiem cytrynowym, czyli regulatorem kwasowości) są naturalne
    - cena sugerowana: butelka - 2,95 zł, puszka - 3,49 zł
    - piwo produkowane jest nie w browarze w Leżajsku, tylko w Warce

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za trafne uwagi, zawartości ekstraktu szukałem, ale nie znalazłem, przyjrzę się jeszcze raz. Cena owszem sugerowana jest na butelce i puszcze, jakkolwiek, podana przeze mnie jest taka, jaką mi naliczyli w sklepie, jaka widnieje na paragonie. Pozdrawiam Browarnik Tomek

    OdpowiedzUsuń
  3. Pora na grzaniec... http://www.grzaniec.com

    OdpowiedzUsuń